طراحی سردر کارخانه

طراحی سردر کارخانه- ایستا بنای راسخ

طراحی سردر کارخانه و دیوار محوطه آن به چه معناست؟

از انجا که سر در کارخانه اولین چیزی ست که از یک کارخانه به چشم میخورد طراحی آن و همچنین دیوار محوطه که سر تا سر کارخانه را در بر میگیرد ، در اولین درک و برداشت بازدید کنندگان ، کارگران و مشتریان از محیط کارخانه و مهمتر از ان خود کارخانه و برند مربوطه بسیار تاثیر گذار است.قطعا هر چه سر در و دیوار محوطه با کیفیت بالاتر ، طراحی خلاقانه تر و در کل شکل حرفه‌ای تر ساخته شده باشد حس کیفیت و حرفه ای بودن بیشتری هم منتقل میکند.

در مقابل آن عدم توجه به اصول استاندارد طراحی و اجرای طرح در این قسمت میتواند نشان دهنده‌ی عدم توجه به کیفیت و اصول استاندارد لازم باشد.

طراحی سردر کارخانه و دیوار محوطه کارخانه نیز مانند تمامی بخش های دیگر کارخانه یک سری ویژگی خاص و مهارت مورد نیاز خود را دارند.همچنین طراحی این بخش هم باید کاملا متناسب و هماهنگ با بقیه بخش های کارخانه باشد تا چیدمان کلی ساختمان یکدست و یکپارچه باشد و حس شلختگی  ، عدم هماهنگی و ارتباط بخش ها با یکدیگر ایجاد نشود.در ادامه مقاله برای شما اصول اولیه و لازم برای رعایت تمامی موارد گفته شده را ذکر کردیم.

سردر کارخانه

نمونه طراحی سردر کارخانه
نمونه طراحی سردر کارخانه

همانطور که اشاره شد سر در اولین بخشی ست که در هنگام ورود به کارخانه مشاهده میشود ، پس اولین فرصت گذاشتن تاثیر مثبت بر بازدیدکنندگان ، کارگران و مشتریان در همین بخش نهفته شده است.

یک سردر با طراحی منحصر به فرد باعث افزایش حس جذابیت ، کنجکاوی و علاقه درمورد کارخانه و کیفیت کار کارخانه میشود.پس به هیچ عنوان نباید قدرت این بخش را دست کم گرفت. از طرفی کارخانه با سر در و ورودی تمیز ، مرتب و ایمن میتواند کیفیت ، بهره‌وری و شرایط کاری مناسب خود را از همان ابتدا نشان بدهد.

نمونه طراحی سر در
نمونه طراحی سر در

دیوار محوطه

دیوار محوطه تمام محیط کارخانه را در بر گرفته است ، پس یکی دیگر از مهترین و اشکارترین نشانه هایی ست که میتوان برای برداشت از وضعیت کارخانه گرفت. تصور کنید وارد کارخانه‌ی شوید با دیوارهای ترک برداشته و پوسیده ، دیوارهایی به شدت الوده یا قدیمی که کسی رغبت نزدیک شدن به ان ها را ندارد.قطعا چنین فضایی حس بد و تاثیر بدی بر روی نظر شما راجب به وضعیت کارخانه خواهد گذاشت.

اما اگر دیوارهای محوطه طرحی جذاب داشته باشند و همچنین تمیز ، مرتب و سالم باشند ، با انتقال حس امنیت باعث تاثیر بسیار خوبی به افراد موجود در کارخانه خواهند شد. در ادامه میتوانید نمونه هایی از طراحی دیوار محوطه را ببینید.

مزایا طراحی سردر و دیوار محوطه

از جمله مزایای طراحی سر در و دیوار محوطه مناسب :

  • باعث انتقال حس امنیت و تعهد میشود
  • میتواند نشانگر مسئولیت پذیری و توجه به جزئیات شرکت و کارخانه باشد
  • همچنین هر چه کیفیت طراحی سر در و دیوار محوطه بالاتر باشد انتظار حرفه‌ای بودن ، بهره وری بالای کار و شرایط کاری خوب شرکت و کارخانه بالاتر میرود.

ویژگی های سردر ورودی

در طراحی سر در و ورودی کارخانه و دیوار محوطه توجه به نکات زیر الزامی است:

  • نمایش واضح نام و لوگو کارخانه برای شناسایی و تبلیغ برند
  • یک سیستم امنیتی نگهبانی برای تضمین ایمنی افراد
  • استفاده از علائم واضح برای کمک به بازدیدکنندگان و کارگران برای حرکت در اطراف کارخانه
  • ظاهری تمیز و مرتب برای نشان دادن احترام به محیط زیست و افراد
  • احداث یک سایبان یا لابی برای ایجاد سایه بان و آسایش برای محوطه ورودی

طراحی سردر کارخانه و دیوار محوطه

نمونه طراحی سردر کارخانه

برای اینکه طراحی سردر کارخانه و دیوار محوطه تاثیر گذار باشد ، باید چندین نکته را در نظر گرفت از جمله:

  • استفاده از فضا: استفاده از فضا باید به صورت کاملا برنامه ریزی شده و کارامد باشد.باید فضای کافی یرای طراحی درب ورودی ، دیوار کشی بر اساس رشد و توسعه کارخانه در اینده و فضای کافی برای بقیه بخش های کارخانه در نظر گرفته شود.
  • کارایی: با توجه به ورود و خروج روزانه کارکنان و کارگران شرکت باید سیستم و کارایی راحتی برای درب ورودی کارخانه طراحی کرد تا در کنار تامین امنیت ، رفت و امد در کارخانه را راحت کند.
  • دسترسی: طراحی و ایجاد علائم و راهنما برای کمک به جهت یابی و پیدا کردن راه ارتباطی از درب ورودی کارخانه تا رسیدن به سایر بخش های کارخانه میتواند کمک شایانی به بازدیدکنندگان و کارکنان باشد.در اینجا دیوار محوطه نیز میتواند بخش بیشتری را نسبت به درب ورودی به خود اختصاص دهد.فقط باید توجه داشت این علائم و راهنماها نباید به قدری باشند که نقش دیوار محوطه را از بین ببرند یا افراد را اشفته کند.
  • انتخاب مصالح : این بخش بابد با توجه به نیاز طراحی و ساخت سر در و دیوارهای محوطه کارخانه باشند و صرف بالا بودن کیفیت متریال یا مقدار هزینه نیست که باید در نظر گرفته شود.

ساخت سردر کارخانه و دیوار محوطه

1 2 1

نکاتی هست که باید در هنگام ساخت سر در و دیوار محوطه کارخانه رعایت شود که در ادامه به ان ها پرداختیم:

  • استفاده از مصالح و اجزا مقاوم در برابر اب و هوا ، سایش و پارگی برای طراحی و ساخت
  • استفاده از فناوری اتوماسیون و سیستم امنیتی برای درب ورودی
  • استفاده از طراحی متناسب با ساختمان
  • ساخت و نگهداری توسط متخصصان ماهر و مجرب برای تضمین امنیت و کیفیت
  • تعیین اصول و ضوابط و رعایت استاندارهای تعیین شده

مراحل طراحی و ساخت سردر کارخانه و دیوار محوطه

ساخت و طراحی سردر کارخانه و دیوار محوطه آن در شرکت ایستا بنای راسخ مراحلی دارد که در این مقاله به ان اشاره کردیم.همچنین در صورت نیاز به مشاوره کارشناسان ما برای پاسخگویی به شما اماده هستند.

  • مرحله برنامه ریزی

مرحله ای است که در آن اهداف، الزامات و مشخصات سر در توسط ذینفعان مانند کارخانه دار، معمار، مهندس و پیمانکار تعریف و توافق می شود. این مرحله همچنین شامل انجام تجزیه و تحلیل سایت، مطالعه امکان سنجی، برآورد بودجه و ارزیابی ریسک است.

  • مرحله طراحی

مرحله ای است که طرح های مفهومی، شماتیک و تفصیلی سر در توسط معمار و مهندس تدوین و نهایی می شود. این مرحله همچنین شامل انتخاب مواد، اجزا و تکنولوژی سر در ورودی و همچنین اخذ مجوزها و تاییدیه های لازم از مراجع می باشد.

  • مرحله ساخت

مرحله ای است که در آن سردر توسط پیمانکار و پیمانکاران فرعی نصب و اجرا می شود. این مرحله همچنین شامل هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های ساخت و ساز، اطمینان از کیفیت و استانداردهای ایمنی، آزمایش و راه‌اندازی سردر و رفع هرگونه مشکل یا مشکلی است که ممکن است ایجاد شود.

  • مرحله بهره برداری و نگهداری

مرحله ای است که سردر ورودی توسط کارکنان کارخانه و ارائه دهندگان خدمات استفاده و نگهداری می شود. این مرحله همچنین شامل نظارت و ارزیابی عملکرد و عملکرد سردر، انجام بازرسی‌ها و تعمیرات منظم، و اجرای هرگونه ارتقا یا اصلاحی است که ممکن است مورد نیاز باشد.

با پروژه های شرکت ایستابنای راسخ بیشتر آشنا شوید

سخن آخر درباره طراحی سردر کارخانه

طراحی و ساخت سازه‌های بزرگی مانند کارخانه‌جات و شرکت ها قطعا بحث بسیار گسترده تری دارد.ما در این مقاله سعی بر کلی گویی و آشنا کردن شما با چارچوب کار داشتیم. در صورت هر گونه سوال و ابهام درمورد روند کار میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

همچنین در صورتی که علاقه مند و جویای ساخت و طراحی سردر کارخانه و دیوار محوطه خود بودید میتوانید از خدمات شرکت ایستا بنا استفاده بکنید.

شرکت ایستا بنای راسخ با زمینه فعالیت ساخت و ساز در سطح بین المللی دارای تجربه ، دانش ، امکانات و تجهیزات لازم ارائه بهترین خدمات ساختمان سازی و ساخت بنا است و امکان ارائه بهترین خدمات با توجه به نیاز شما را دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =