5 چیزی که باید در مورد حرفۀ مدیر ساخت‌وساز بدانید

حرفۀ مدیریت ساخت‌وساز

حرفۀ مدیریت ساخت‌وساز


مدیر ساخت‌وساز مسئول نظارت بر ساخت ساختمان­ها و سازه­ های دیگر است تا اطمینان حاصل کند که پروژه‌ها طبق برنامه، بودجه و با نتایج مطلوب پیش می­روند.

مدیران ساخت‌وساز (ساختمان) ممکن است به‌عنوان ناظر یا پیمانکار برای کمپانی ­های ساختمانی کار کنند، یا ممکن است بخواهند در این حوزه، شغلی را به‌عنوان یک پیمانکار مستقل یا یک کارآفرین دنبال کنند. مهم است که دراسرع‌وقت شروع به تحقیق و جستجو در مورد حق انتخاب­ های موجود خود کنید تا بتوانید تصمیمات آگاهانه­ ای در مورد آیندۀ خود اتخاذ کنید.

اگر شما علاقه ­مند به اتخاذ حرفه­ ای در زمینۀ مدیریت ساخت‌وساز هستید، درک حقایق مهم است.

درحالی‌که انتظار می­رود صنعت ساخت‌وساز در دهۀ آینده 5 درصد رشد کند، میزان رشد پیش­ بینی شده برای مدیران ساخت‌وساز تنها 1 درصد است.

میانگین جهانی حقوق سالانۀ یک مدیر ساخت‌وساز در حدود 94000 دلار است، اما این رقم بسته به فاکتورهای متعددی شامل نوع صنعتی که در آن کار می­کنید، اندازۀ شرکت شما، میزان تجربه­ تان و سایر موارد بسیار متفاوت است.

یک مدیر ساخت‌وساز کیست؟

مدیران ساخت‌وساز متخصصانی هستند که بر یک پروژه از ابتدا تا انتها نظارت می­کنند. آنها مسئول تخصیص بودجه، برنامه ­ریزی، و مدیریت ارتباط با مشتری و سایر جنبه ­های یک پروژه هستند، از انتخاب مواد گرفته تا استخدام و مدیریت کارگران.

مدیر ساخت‌وساز
مدیر ساخت‌وساز در محل پروژه

مدیران ساخت‌وساز موفق باید مهارت­ های رهبری قوی داشته باشند، قادر به انجام چند وظیفه به‌صورت هم‌زمان باشند و به‌صورت انتقادی فکر کنند.

آنها باید مهارت­های ارتباطی عالی و ممتاز داشته باشند و از توانایی ایجاد و حفظ روابط مثبت با مشتریان و کارگران برخوردار باشند.

آنها همچنین وظیفۀ مدیریت خطرات، رعایت ضرب‌الاجل‌ها و نظارت بر امور مالی پروژه را بر عهده دارند تا اطمینان حاصل کنند که پروژه مطابق با بودجه و برنامه ­ریزی قبلی پیش می­رود.

چگونه یک مدیر ساخت‌وساز شویم؟

اگر می­خواهید مدیر ساخت‌وساز شوید، قبل از اینکه سفرتان را شروع کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید.

اول، داشتن یک پیشینه و سابقۀ قوی در ریاضیات، ساخت‌وساز، معماری یا مهندسی مهم است، زیرا به شما کمک می­کند تا جنبه­ های فنی این حوزه را درک کنید.

همچنین باید قادر باشید تحت‌فشار به‌خوبی کار کنید و ضرب‌الاجل‌های دقیق و سخت را رعایت کنید، و همچنین روابط مثبتی با ارباب‌رجوع، معماران، مهندسان و سایر اعضای تیم ایجاد کنید.

برای تبدیل‌شدن به یک مدیر ساخت‌وساز، می­توانید مدرک کارشناسی در مدیریت ساخت‌وساز، توسعۀ املاک و مستغلات، معماری، مهندسی، مدیریت بازرگانی یا هر رشتۀ مرتبط دیگری را کسب کنید.

سپس می­توانید برای کسب تجربۀ بیشتر و پیشرفت حرفه­ تان، مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت ساخت‌وساز، توسعۀ املاک و مستغلات، یا مهندسی ساختمان کسب کنید.

3 نکته برای موفقیت در حرفۀ مدیریت ساخت‌وساز

همچون هر شغل دیگری، نکات خاصی وجود دارد که شما می­توانید برای افزایش شانس ­های موفقیتتان در حرفۀ مدیریت ساخت‌وساز دنبال کنید.

برای تازه­ کاران، کسب تجارب بسیار مرتبط تا جایی که امکان­پذیر است، مهم است. این می­تواند شامل کارکردن به‌عنوان یک کارورز یا یک کارآموز در این حوزه، داوطلب شدن در پروژه ­های ساختمانی، یا انجام مشاغل جانبی مرتبط با ساخت‌وساز به‌عنوان یک سرگرمی باشد.

حرفۀ مدیریت ساخت‌وساز
حرفۀ مدیریت ساخت‌وساز

شما همچنین باید از هر فرصت شبکه‌­سازی (برقراری تماس با دیگران) که دارید، چه ملحق شدن به یک سازمان محلی یا حضور در کنفرانس‌هایی که مرتبط با مسیر شغلی­تان هستند، بهره­مند شوید، می‌توانید بهترین شرکت‌های ساختمانی را برای کمک به خودتان بیابید.

سرانجام، باید به طور پیوسته خود را در مورد رویه ­های صنعت و تکنیک ­ها و فناوری­ های ساخت‌وساز جدید آموزش دهید، زیرا اینها می­توانند به شما کمک کنند تا با صنعت همگام مرتبط باشید.

کلمات پایانی

اگر به شغلی چالش‌برانگیز و پرشتاب با فرصت­ های رشد و پیشرفت زیاد علاقه­ مند هستید، مدیریت ساخت‌وساز می­تواند مسیر مناسبی برای شما باشد. مدیران ساخت‌وساز به طیف گسترده­ای از مهارت­ ها، از مدیریت افراد تا تفکر انتقادی، و همچنین توانایی­ های ارتباطی و رهبری عالی نیاز دارند.

شرکت ایستا بنای راسخ با دارا بودن تیم حرفه ای از مدیران پروژه و مهندسین عمران و معماری، تمامی پروژه های شما را به بهترین شکل مدیریت و اجرا خواهد کرد. جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هفت =