مقاوم سازی کارخانه: بازسازی و بهسازی

مقاوم سازی سازه

مقاوم سازی سازه


بازسازی و مقاوم سازی یک ساختمان به معنای مرمت کردن آن و اجرای سری اقدامات فنی در جهت دوام بخشیدن به یک سازه فرسوده و قدیمی می باشد. بازسازی در دو دسته کلی سازه ای و معماری تقسیم بندی می گردد. مقاوم سازی کارخانه از این جهت اهمیت دارد که بسیاری از کارخانه ها و مجتمع های صنعتی و تولیدی در گذر زمان به دلیل فعالیت های سنگین و دستگاه های موجود در آنها، شاهد ایراداتی در ساختار سازه می شوند. برای همین لازم است که این سازه ها در برابر فشار و حرارت دستگاه ها مقاوم سازی شوند و پوشش های حفاظتی برای آنها اعمال شود.

بازسازی سازه ای

بازسازی سازه ای که به آن مقاوم سازی اطلاق می گردد بر اساس افزایش کارایی و عملکرد اجزای سازه ای در مقابل بارهای ثقلی و لرزه ای می باشد. با توجه به حوادث تلخ و فاجعه بار زلزله در کشورمان، نیاز به مقاوم سازی لرزه ای در ساختمان های مسکونی بلند مرتبه، مساجد، سالن های اجتماعات، مدارس، دانشگاه ها و … بسیار بر اهمیت این شاخه از بازسازی افزوده است.

در مقاوم سازی سازه ای، مهندسین طراح سازه با شناخت و نمونه برداری های سازه قدیمی نسبت به تقویت اجزاء سازه ای اقدام نموده و نقشه های اجرایی با جزئیات دقیق را در اختیار مهندسین اجرایی می گذارند. تیم های اجرایی مجرب و توانا تحت نظارت کامل مهندسین نسبت به پیاده سازی نقشه های اجرایی اقدام می نمایند. به دلیل شرایط پیچیده مقاوم سازی حضور مهندسین با تجربه و تیم های اجرایی توانمند بسیار اهمیت دارد.

بازسازی معماری

بازسازی معماری به تغییرات داخلی ساختمان ها و نمای آن گفته می شود. در این مرحله، مهندسین آرشیتکت بر اساس متراژ و محدودیت های معماری سازه قدیمی و علاقه مندی های کارفرما نسبت به تهیه نقشه ها و طرح های سه بعدی اقدام می نمایند. این نقشه های با نظارت کامل طراح توسط تیم های مجرب اجرا می گردد. امروزه طرح های آپارتمانی مینیمال، طراحی های سبک نوین، و طراحی های سبک ایرانی سنتی از طرفداران زیادی برخوردار است.

طراحی آپارتمانی مینیمال ( اقتصادی ) از طرح های بازسازی به سبک مدرن و فاقد تزئینات غیر ضروری می باشد. این طراحی ها بر پایه تامین کاربری های معمول و بر مبنای سادگی و زیبایی استوار می باشد. این طرح مناسب آپارتمان های با مساحت کم می باشد که در نتیجه آن فضایی بسیار مطبوع و دلنشین را برای ساکنین خود به همراه دارد. اجرای این سبک از بازسازی معماری بسیار اقتصادی و مناسب برای افراد با بودجه محدود می باشد.

طراحی سبک نوین و فانتزی که در این روش بر اساس اصول مدرن، انتزاعی، فانتزی و برندینگ انجام می گیرد. طراحی های کاربردی و در عین حال جلوه های بصری خاص و زیبا موجب می گردد کاربران در فضایی دلنشین و آرامش بخش زندگی کنند. این نوع از بازسازی ها با توجه به تغییرات دلخواه کارفرمایان، از لحاظ هزینه های طراحی و اجرا جزء دسته متوسط رو به بالا تقسیم بندی می گردند.

طراحی سبک ایرانی سنتی، این نوع طراحی ها که بر اساس الگوهای معماری اصیل ایرانی استوار است، محیط زندگی بسیار الهام بخش خواهد بود. این نوع بازسازی مناسب فضاهای فرهنگی، رستوران های سنتی، ساختمان های ویلایی و آپارتمانی و … می باشد.

شرکت ایستا بنای راسخ آمادگی دارد جهت خدمات مهندسی و اجرایی در زمینه های مقاوم سازی سازه ای و بهسازی معماری با کارفرمایان محترم همکاری نماید. این مجموعه ارائه مشاوره های رایگان جهت راهنمایی مشتریان را برای خود واجب می داند. استفاده از پرسنل مجرب در زمینه طراحی، اجرا از امتیازات این شرکت می باشد. رعایت حقوق مشتریان، پیگیری و تلاش در جهت آسایش کارفرمایان محترم و رضایتمندی آنان و عملکرد کامل و بدون نقص در عمل به تعهدات صورت گرفته از اهداف عالیه شرکت ایستا بنای راسخ می باشد. بهسازی و مقاوم سازی سازه ای را از ما بخواهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =