راه اندازی کارخانه تولیدی! چه کارخانه ای تاسیس کنیم؟

چگونه یک کارخانه تولیدی راه اندازی کنیم؟

چگونه یک کارخانه تولیدی راه اندازی کنیم؟


اگر مشتاقید با تاسیس و راه اندازی کارخانه تولیدی آشنا شوید در این مقاله با پنج نکته برای راه اندازی یک کارخانه تولیدی آشنا می شوید.

شروع راه اندازی کارخانه تولیدی

در گذشته های نه چندان دور ، راه اندازی کارخانه تولیدی به دلایل عدم نوآوری و هزینه های بالا امری دشوار بود. با این حال، تکنولوژی ها و محصولات جدید ، ورود کارآفرینان به صنعت تولید را ممکن ساخته است.

چگونه یک کارخانه تولیدی راه اندازی کنیم؟
چگونه یک کارخانه تولیدی راه اندازی کنیم؟

در حال حاضر ایالات متحده تقریبا یک پنجم صنعت تولید جهان را در اختیار دارد. چین و ژاپن نیر به ترتیب 15% و 12% این صعنت را در اختیار دارند. تقاضا برای تولید مبتنی بر نوآوری یکی از فاکتور هایی است که رشد صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد.

بازارهای توسعه یافته برای افزایش درآمدهای خود در حال ورود به بازارهای نوظهور هستند. این بازارها می توانند از استاندارهای تولید تکنولوژیکی که شروع به شکل گیری می کنند بهره مند شوند.

با وجود این فرصت های در حال رشد ، ممکن است از خود بپرسید که چگونه میتوان یک کار تولیدی را آغاز کرد. در اینجا با پنج نکته آشنا می شویم که می توانید از آنها یک کارخانه تولیدی را از ابتدا راه اندازی کنید.

همچنین بخوانید: راهنمای تأسیس کارخانه لیوان و ظروف یکبار مصرف

1. پژوهش ها و تحقیقات را در اولویت قرار دهید

اگر درکی از بازار موجود نداشته باشید، راه اندازی کارخانه تولیدی موفق امکان پذیر نیست. بسیار مهم است که شما با بخش های مختلف تولید و چگونگی کارکرد آنها آشنایی داشته باشید. به الزامات و سطح رقابت خود نگاه کنید.

پژوهش و تحقیقات در راه اندازی کارخانه تولیدی
پژوهش و تحقیقات در راه اندازی کارخانه تولیدی

کارخانه های تولیدی مهم شامل مواد غذایی ، خودرو ، صنایع ، الکترونیک و داروسازی می باشد. برخی کارخانه های تولیدی نیز موادی مانند چوب ، کاغذ و پلاستیک تولید می کنند. تحقیق کردن شما را در انتخاب برای ورود به حوزه مورد نظر کمک خواهد کرد. برای این منظور ، مجلات و نمایشگاه های تجاری و اطلاعات بازار می توانند نقطه شروع خوبی برای تحقیق و ایده یابی باشند.

2. مکان را در نظر بگیرید

همانطور که در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک کارخانه تولیدی هستید ، مکان یکی از فاکتورهایی است که از دو جهت باید بررسی شود. اول اینکه شما باید مشخص کنید که واحد تولیدی خود را کجا قصد دارید راه اندازی کنید. و دوم، باید مشخص کنید که محصول تولیده شده را کجا باید بفروشید.

در روزهای اولیه تجارت و کار ، ممکن است بتوانید در یک دفتر خانگی کار کنید اما با گذشت زمان و نیاز شما به تجهیزات تخصصی ، شما به یک فضای تجاری بزرگتر نیاز خواهید داشت. همچنین با تحقیق در کانال های مختلف بازاریابی می توانید مکانی را برای فروش محصولات خود پیدا کنید.

یکی از روش های رایج، فروش مستقیم به مصرف کننده است که اینکار را می توانید از طریق یک وبسایت حرفه ای و تبلیغ محصول خود عملی کنید. همچنین می توانید از طریق واسطه ها (مانند پلتفرم های آنلاین مثل دیجی کالا) اقدام به فروش محصول خود کنید.

سعی کنید خود را به بازارها و فروشگاه های محلی محدود نکنید و از بستری که تکنولوژی ها فراهم کردند حتما استفاده کنید. این یعنی اینکه شما به طور همزمان می توانید از بیش از یک کانال برای دستیابی به مشتری استفاده کنید.

برای اینکه جایی در بازار پیدا کنید و مشتریان شما را بشناسند و جذب شما شوند باید صبور باشید چون این یک پروسه زمانبر می باشد اما وقی که فروش خود را شروع کردید تمام این سختی ها و صبرها جبران خواهند شد.

3. عملیات روزانه را در نظر بگیرید

به عنوان یک کارآفرین کارخانه تولیدی، فعالیت های روزانه شما به سطح درگیری شما بستگی دارد. شما به احتمال زیاد وقت خود را صرف مدیریت پروسه تولید یا یافتن بازار هدف برای محصولات خود خواهید کرد. در روزهای اولیه ، شما کارهای زیادی از جمله مدیریت موجودی ، فروش ، بازاریابی ، روابط عمومی و غیره را خواهید داشت.

عملیات روزانه در روزهای اول تجارت خود
عملیات روزانه در روزهای اول تجارت خود

بعد از اینکه به درآمد کافی رسیدید یا بودجه خود را تامین کردید ، حالا وقت آن رسیده که کارهای خود را به اشخاص ثالث یعنی کارمندان و مدیران پروژه محول کنید.

همچنین بخوانید: راهنمای راه اندازی کارخانه آب معدنی

4. از یک کارخانه تولیدی کوچک شروع کنید و برای آینده ای بزرگ برنامه ریزی کنید

تولید یک محصول فیزیکی بسته به مشخصات آن ، تخصص و سرمایه موردنیاز می تواند گران باشد. شما در جایی نیستید که اشتباهات فاحش انجام دهید. برای همین خیلی مهم است که قدم های کوچک بردارید و ریسک ها را به حداقل برسانید.

برای مثال، به جای خرید تجهیزات، اگر ممکن است با اجاره آنها کار خود را شروع کنید. بارها و بارها هزینه تجهیزات خود را بررسی کنید و به دنبال ابزارهای مفید و کارامدی باشید که هزینه چندانی ندارند. محصول شما ممکن است در مراحل اولیه تغییر کند و برای همین نتوانید از پس پوشش هزینه های بالا برآیید.

با این اوصاف ، کار خود را با موارد کوچک و ارزان شروع کنید و پس از اینکه بنیه ای محکم در بازار پیدا کردید ، کار خود را با خرید تجهیزات بهتر توسعه دهید.

5. به دنبال مشارکت های استراتژیک باشید

به عنوان یک واحد تولیدی نوپا که تازه شروع به کار کردید، شاید نتوانید در مقابل رقابت شرکت های بزرگ تولیدی مقاومت کنید. برای اینکار سعی کنید شراکتی را با تولید کنندگان منتخب برای بخشی از عملیات خود ایجاد کنید.

سخن نهایی راه اندازی کارخانه تولیدی

شروع راه اندازی کارخانه تولیدی کار کوچک و ساده ای نیست. این یک شروع چالش برانگیز اما امکان پذیر است. در شروع کار از هزینه کردن های زیاد برای تدارکات و  رقابت با واحدهای بزرگ خودداری کنید. سعی کنید در مشتریان خود انگیزه ای برای خرید ایجاد کنید. تا آنجا که می توانید از متخصصان تولید اطلاعات جمع آوری کنید و از پروسه کارهای خود تجربه کسب کنید.

در پایان امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع بوده و مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. شرکت ایستا بنای راسخ به عنوان شرکت پیشتاز در زمینه پروژه های ساختمانی و عمرانی، آمادگی هرگونه همکاری در احداث کارخانه با کارفرمایان محترم را دارد. جهت مشاوره و ارتباط با ما از بخش تماس با ما اقدام بفرمائید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله طراحی و احداث کارخانه را مطالعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =