لیوان و ظروف یکبار مصرف

لیوان و ظروف یکبار مصرف


از نظر راه‌اندازی کسب‌وکار در مقیاس خرد، تأسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف می‌تواند به‌عنوان یک ایده تجاری سودآور در نظر گرفته شود. باتوجه‌به تقاضای روزافزون، تجارت تولید لیوان و ظروف یکبار مصرف هرگز نمی‌تواند منسوخ شود.

وقتی نوبت به سناریوی بازار کسب‌وکار ظروف یکبار مصرف می‌رسد، فروش جهانی محصولات یکبار مصرف نزدیک به 12 میلیارد دلار آمریکا است که انتظار می‌رود این رقم در سال 2026 به 20 میلیارد دلار برسد. درآمد فروش محصولات یکبار مصرف با نرخ رشد ترکیبی سالیانه از 5.9٪ در حال افزایش است.

محصولات یکبار مصرف با داشتن تقاضای بالا، بازار ایده آلی را برای راه‌اندازی این کسب‌وکار ایجاد کرده‌اند و مطمئن باشید که حاشیه سود بالاتری کسب خواهید کرد. ازآنجایی‌که این محصولات وزن کمی دارند و حمل آن از مکانی به مکان دیگر آسان و راحت است، این محصولات در بخش‌های تجاری و خانگی بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند، بنابراین به نیاز روز تبدیل شده‌اند.

لیوان و ظروف یکبار مصرف
لیوان و ظروف یکبار مصرف

محصولات در حال حاضر در طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها در دسترس هستند که منحصراً مطابق با نیازها و ترجیحات مصرف‌کننده طراحی شده‌اند. پیش از ادامه، به شما توصیه می‌کنم مطالعه مقاله راه اندازی کارخانه را نیز طی کنید تا درک روشنی از راه‌اندازی کسب‌وکار داشته باشید.

باتوجه‌به بودجه، دردسترس‌بودن منابع و تحقیقات بازار مناسب، می‌توانید محصولات موجود را برای تولید انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که آیا به طور خاص با مواد پلاستیکی سروکار دارید یا محصولاتی مانند لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی، چنگال‌ها و غیره را نیز تولید خواهید کرد.

تعداد کمی از انتخاب‌های محصول عبارت‌اند از:

  • ظروف و لیوان برگ نخل آرکا
  • محصولات یکبار مصرف ترموکل (پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد.)
  • محصولات یکبار مصرف پلاستیکی
  • محصولات یکبار مصرف کاغذی

همچنین می‌توانید تمام این محصولات یکبار مصرف فوق را نیز باهم ارائه دهید. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید اوراق قرضه تجاری خود را تا بازار عمده‌فروشی محدود کنید یا می‌خواهید با کمک فرایند مدل بنگاه به بنگاه بیشتر گسترش دهید. به‌عنوان‌مثال – می‌توانید به دنبال بهترین و عالی‌ترین خدمات پذیرایی باشید که در دسترس شماست و سپس مستقیماً برای سفارش‌های عمده برای هر رویدادی با آنها تماس بگیرید.

همچنین ممکن است از نظر تکنیک‌هایی که برای تولید این محصولات استفاده می‌شود، پیش بروید و تکنیک‌های جدید و نوآورانه را امتحان کنید، متفاوت باشید. یکی از نمونه‌های این نوآوری “صفحات یک‌طرفه 100% برگ” است که اخیراً توسط یک شرکت آلمانی معرفی شده است.

این محصول از برگ‌های کاملاً تجدیدپذیر، 100% زیست‌تخریب‌پذیر و ضد آب تشکیل شده است. سعی کنید این مفاهیم جدید و منحصربه‌فرد را جستجو کنید و همچنین سطل‌ها را در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف بسازید تا آن را از جمعیت متمایز کنید.

همچنین باید سناریوی عرضه فعلی کالای منطقه جغرافیایی معینی را که می‌خواهید به آن خدمت کنید و شکاف عرضه‌ای را که می‌خواهید تخصیص دهید، بررسی کنید. قبل از استقرار در یک جایگاه خاص، بازار را به‌درستی مطالعه کنید و رقابت خود را درک کنید، یک پایگاه مصرف‌کننده هدفمند انتخاب کنید، مطمئن شوید که از کسب‌وکار خود برای تولید محصولاتی که تقاضای بالایی دارند استفاده می‌کنید.

یک نقشه راه ترسیم کنید

یکی از چیزهای مهم، قبل از تأسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف، ارائه یک طرح تجاری کامل است. در مورد نوآوری‌های عمده‌ای که در سال‌های اخیر در صنعت رخ‌داده است، مطالعه‌ای داشته باشید.

برای شما مفید خواهد بود که انتخاب‌های خود را برای انتخاب سودآورترین جایگاه محدود کنید و بر اساس آن بتوانید یک راهدار سیستماتیک برای کسب‌وکار خود تعیین کنید. چند چیز که باید هنگام تأسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف بررسی کنید عبارت‌اند از:

  • راه‌های حفاظت و پیشگیری از مواد اولیه (به‌ویژه برگ)
  • برنامه‌ریزی برای تأمین مقدار برگ.
  • با مواد زائد در مورد پلاستیک چه خواهید کرد؟
  • فرایند بازیافت هر ماده‌ای چگونه است؟
  • چگونه محصولات خود را ضدعفونی کنیم؟
  • فروش اولیه خود را چگونه به دست می‌آورید؟

برای به‌دست‌آوردن بهترین برنامه‌های تجاری، سعی کنید با برخی از افراد حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید که در ابتدا به شما کمک می‌کنند تا بهترین برنامه ممکن را ارائه دهید، زیرا ممکن است بعداً به شما کمک کند تا سرمایه‌گذاران یا بانک‌ها را برای تأمین مالی متقاعد کنید.

بودجه و هزینه تأسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف

الزامات اولیه برای راه‌اندازی کارخانه ظروف یکبار مصرف عبارت‌اند از:

  • دستگاه دفن اتوماتیک لیوان یا بشقاب
  • اجاره یا تاسیس کارخانه
  • مجوزها و کارهای اداری
  • وسیله نقلیه
  • تأمین برق و آب
  • کار و دستمزد

شما به‌راحتی می‌توانید تحت طرح‌های وام کسب‌وکار کوچک بودجه دریافت کنید.

منابع انسانی

منابع انسانی برای راه اندازی کارخانه ظروف یکبار مصرف
منابع انسانی برای راه اندازی کارخانه ظروف یکبار مصرف

برای تأسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف، همراه با مکان، طرح تجاری و بودجه، باید مجموعه‌ای از نیروی کار را نیز به دست آورید تا مطمئن شوید که ماشین‌آلات و فرایند تولید بدون هیچ‌گونه اشکالی کار می‌کنند.

سعی کنید اپراتورهای ماهری را استخدام کنید که قبلاً تجربه کار در این زمینه را دارند و حتی اگر فرد تازه‌تری را استخدام می‌کنید، قبل از هر کاری به آنها جلسات آموزشی و عملیاتی مناسب بدهید تا مهارت تولید محصول را بیاموزند.

افراد خاصی را برای کارهای خاص مختلف استخدام کنید. اگرچه بیشتر کار تولید به ماشین‌آلات وابسته است، اما در مورد صفحات سنتی برگ آرکا، کل فرایند مبتنی بر کار است.

انواع تجهیزات موردنیاز کارخانه ظروف یکبار مصرف

برای تأسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف سودآور، باید مجموعه‌ای از ماشین‌آلات مناسب تهیه کرد. ماشین‌آلات به‌راحتی در بازار موجود است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین تأمین‌کنندگان در بازار را پیدا کنید. این روزها دستگاه‌های تمام اتوماتیک نیز برای سهولت کار انسان در بازار موجود است. انواع تجهیزات در بازار وجود دارد مانند:

  • دستگاه تولید صفحات کاغذی یکبار مصرف
  • ماشین‌آلات ساخت صفحات کاغذی آرکا
  • دستگاه پلاک سازی ترموکل
  • ماشین‌های ترمو فرمینگ. (شکل‌دهی حرارتی)
  • دستگاه تولید لیوان ترموکل
  • ماشین‌های قالب‌گیری خمیرکاغذ.

باتوجه‌به جایگاه خود، مجموعه مناسبی از ماشین‌آلات را برای کسب‌وکار خود تهیه کنید.

مجوز تأسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف

کسب‌وکار خود را با شماره شناسایی مالیاتی ثبت کنید. مجوز از اداره برق و آب. اوراق بیمه برای کارگران شما در صورت بروز خسارت در ساعات کاری. مجوز اخذ شده از ارگان‌های محلی برای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت در محوطه کارخانه نیز الزامی است.

مکان

قبل از نهایی کردن هر مکان، مطمئن شوید که طرح چیدمان کارخانه را ترسیم کنید، زیرا می‌خواهید یک کارخانه راه‌اندازی کنید نه یک فروشگاه خرده‌فروشی، مکان‌های حومه شهر را می‌توان در نظر گرفت. خوب است که کارخانه خود را در حومه شهر یا در یک منطقه صنعتی خاص راه‌اندازی کنید، جایی که قیمت زمین مانند مناطق دیگر بالا نباشد.

اطمینان حاصل کنید که از قلمرو تأمین‌کننده بسیار دور نباشید و همچنین در دسترس مشتریان خود باشید. همچنین، مطمئن شوید که زیرساخت با کیفیتی از نظر منبع تغذیه و اتصال دارید. شما باید یک منطقه مسقف تقریباً 250 مترمربعی با برق و آب بدون وقفه تهیه کنید.

بازاریابی و تبلیغات

حیاتی‌ترین و آخرین گام برای ایجاد یک کسب‌وکار، نحوه تبلیغ آن است. چند مورد از راه‌ها در زیر ذکر شده است:

  • جلسات شخصی با عمده‌فروشان، فروشندگان، و شرکت‌های مدیریت رویداد
  • فرایند تبلیغات پیامکی از بانک اطلاعاتی مشتری مشتریان بالقوه
  • گوگل ادوردز نیز ایده خوبی برای اطمینان از دسترسی بیشتر مخاطبان خواهد بود
  • محصولات خود را در وب‌سایت‌هایی مانند دیجی کالا، دیوار و فروشگاه های معتبر اینترنتی بفروشید

در صورتی که تمایل به تأسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف دارید میتوانید مقاله کامل و جامع طراحی و ساخت کارخانه را مطالعه و بعد از آن در صورت نیاز برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفت =